Ковпак на трубу димоходу: на відміну від димника, козирка, флюгарки. Поетапна інструкція, як зробити ковпак своїми руками

Типи ковпаків на трубу димоходу

Незважаючи на різноманітність форм, виділяють 5 основних видів ковпаків:

  • Ковпаки з двома або чотирма скатами: бажано встановлювати на чотирикутні цегляні труби;
  • Стандартні: до них відносяться ковпаки у вигляді пірамідок, прості за формою та виготовляються з листового металу;
  • Плоскі: виглядають досить непогано на дахах сучасних будинків, однак мають деякі недоліки. Наприклад, при великому скупченні снігу виникає велике навантаження на кронштейни, які надалі можуть деформуватися;
  • Напівзакриті: такі ковпаки виглядають досить цікаво та ефектно, проте вони не можуть забезпечити достатній рівень тяги;
  • Кругли.
























Процес виготовлення

Сьогодні ціни на якісні ковпаки на трубу димаря коливаються від трьох тисяч рублів і вище, що є аргументом на користь самостійного виготовлення козирка. Звичайно ж, краще починати з простих моделей – менше шансів на помилку і більша ймовірність того, що все вийде.

Для роботи вам знадобляться наступні інструменти та матеріали:

  • Оцинкована сталь;
  • Рулетка;
  • Картон;
  • Маркер або олівець;
  • Ножиці для різьблення по металу;
  • Кронштейни;
  • Апарат для зварювання та робочий костюм.

Починати роботу слід зі зняття мірок та їх перенесення на картон. У цій справі вам не обійтися без креслення ковпака на трубу димоходу. Всі виміри повинні бути точними, щоб уникнути помилок або нестикування.

Рекомендують до мірок додавати додаткові кілька сантиметрів з кожного боку, щоб ковпак одягався легко. За правилами, діаметр парасольки повинен бути більшим, ніж діаметр самої труби, щоб краї парасольки виступали за межі димаря і захищали його від попадання води та сміття.

Після того, як зроблено всі виміри та розрахунки, креслення з картону переноситься на лист сталі, і вирізується заготовка за допомогою спеціальних ножиць. Отриману заготовку розташовують на зручній площині і починають акуратно згинати лініями, щоб отримати козирок потрібної форми.

Важливо, скати козирка мають бути під кутом не більше 45 градусів. Потім виготовляють кронштейни із металевих пластин, якими потім скріплюються парасолька та фартух. На готовий ковпак наноситься спеціальне покриття, яке захищає метал від корозії.